Állapotfelmérés

Ha kinéztél magadnak egy Lexust és szeretnéd megtudni milyen állapotban van, keresd a clublexus szakértőit!

Az átvizsgálás ára autónként egységesen 25000 Ft-ba kerül. Budapesten és Budapest környéki agglomerációba díjtalan a kiszállás. Távolabbi cím esetén egyedi díj kerül kalkulációra, mely az utazási költségeket fedezi (aktuális üzemanyagköltséggel, illetve ha szükség van rá, pályamatrica költségekkel).

A szolgáltatás országosan elérhető, így bárhova hívhatóak vagyunk. Tapasztalatunk alapján sok esetben hétvégén van ideje az ügyfeleknek megnézni egy autót (vagy az eladónak megmutatni, főleg hidegen), ezért az állapotfelmérés hétvégén is elérhető, sőt, sok esetben inkább hétvégén szoktak történni a vizsgálatok.

A helyszíni vizsgálatot Rafajlovics Márko technikai szakértő végzi.

Elérhetőség:

  • +36 30 323 9022
  • info@clublexus.hu

Nézzünk meg néhány alapszabályt az állapotfelmérésekkel kapcsolatban:

  • Minden esetben hideg motorral nézünk meg egy autót, helyszínen.
    • Ez azt jelenti, hogy az autó kb 6-8 órája leállított állapotban van, minden folyadék visszahűlt teljesen és visszafolyt a helyére.
    • Ez alól csak akkor tehetünk kivételt, ha az ügyfél tudomásul vette, hogy nem tudunk mindent megnézni bemelegített autónál, amire készülünk, és ő az ebből adódó hátrányokat elfogadja.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján sajnos van egy kivétel, mely állapotfelmérését nem vállaljuk. Ez nem meglepően az:
    • IS220d. Ezt a típust senkinek nem ajánljuk megvételre.

Miért merjek helyszíni vizsgálatot kérni?

  • A helyszíni vizsgálat abszolút előnye a műhelyes vizsgálattal szemben az, hogy minden esetben hidegen nézzük meg az autót, mi leszünk az elsők aznap akik beindítják. Teljesen visszahűlt állapotban vizsgáljuk meg az autót, releváns rálátásunk lesz pl. a hűtésre (mert nem bemelegítve érkezik meg az autó full szintig tágult hűtővízzel). Emellett csak néhány példa, amit műhelyes vizsgálat során nem tudnak relevánsan ellenőrizni:
    • Vezérlés
      • Bemelegített motorral érkező autó vezérlése már nem fog úgy viselkedni, mint a hidegen frissen indítotté. Láncos vezérlés esetén kritikus, hogy hidegen halljuk elindulni. Sok állapotfelmérésen az ügyfél is hallotta, hogy csörögve indul egy motor, ezért el tudott állni a vételtől, vagy erősebbet tudott alkudni. Bemelegített, műhelyes vizsgálaton ezt nem fogják hallani.
    • Motorolaj, szivárgás, olajozótér állapota
      • Forró motorblokk esetén nem látjuk relevánsan az olaj minőségét, a korát, illetve nem tudunk következtetni arra, hogy milyen olajat és milyen időközönként cseréltek a motorban. Bemelegített motorban az olaj mindenhova elérő mozgással dolgozik, így hiába vesszük le az olajbeöntőt, alatta frissen “odacsapódott” olajat látunk, nem látjuk a hengerfejen lévő olajfilm állapotát, illetve sok autó esetén rálátunk a szívó oldali VVT-i kerékre és a fő láncra, melyet tisztán láthatunk hidegen.
    • Élő adatok
      • Végig élő adatokkal látjuk az üzemi hőmérséklet elérését, az égés minőségét és a hibrid rendszer feszültségváltozásait. Egy hidegindítás közbeni élő adat kiolvasásnál kiderül, ha egy gyújtógyertya már kezd gyengélkedni, egy bemelegített vizsgálatnál ez nem derül ki.
  • A műhelyes vizsgálatnak annyi előnye lehet, hogy az autót felemelik és megnézik alulról (miután leveszik a burkolatokat). Mivel a Lexusok többségére nem jellemző a rozsdásodás, így nincs mitől félni, valamint a helyszíni vizsgálat során is amennyire lehet, belátunk az autó alá, mivel endoszkópos kamera segítségével vizsgáljuk meg autókat, ami elől nincs menekvés.

Miért érdemes hozzánk fordulni?

  • Sok éves tapasztalat Lexusok terén, felhasználói és szervizes szemszögből egyaránt. A felmérés helyszínére is Lexusszal fogunk megérkezni.

Az állapotfelmérést végző kolléga saját autója egy 2009-es LS600h és egy 2007-es RX400h, valamint egy 2019-es CT200h.

  • Kimondottan ezekkel az autókkal foglalkozunk, bontottunk már szét komplett motorokat, hajtóműveket, hibrid rendszereket, sok típusról már motorhang alapján megmondjuk mi baja lehet.

Mit tartalmaz egy helyszíni vizsgálat?

  • Műszeres vizsgálat gyári Toyota szoftverrel.
  • Motor, hajtáslánc átvizsgálása, tesztelése (próbakör).
  • Futómű tesztelése, kasztni átvizsgálása.
  • Funkciók tesztelése (az autó összes funkcióját végigteszteljük).
  • Tanácsadás (típushibákról, javítási árakról, fenntartási költségekről).