LS

LS 460, LS 600h

2007 – 2012

Magáról az autóról

  • Futómű “problémák”. 
    • Problémának nevezni nem egészen illendő, fogalmazzunk úgy, hogy nem igazán viseli el hosszú távon a magyar utakat. Nagyon nem szereti. Ekkora tömeghez és elvárt kényelemhez dukál a 4 légrugó, illetve rengeteg lengőkar. Ameddig ezek hibátlanul teszik a dolgukat, addig az autó olyan kényelmesen tud ringatni az úton, mintha hajóban lennénk. Viszont amint elérkezünk egy foltozgatott, kátyús, repedezett útszakaszhoz, nincs az a mód (Sport, Normal, Comfort) ami meghálálná, kiegyenlítené az úthibákat. Ebből adódóan a futóműve nem örök életű, a lengőkarok és főleg a légrugó cseréje nem olcsó mulatság. Pontos számokat nem mondhatunk, hisz mindenhol kicsit más az összeg, viszont intervallumra megmondhatjuk, hogy pl.: két első, alsó lengőkar cseréje 300.000Ft környékén mozog, a légrugónak pedig a darabára 400.000Ft körül mozog, és az még nincs beszerelve. Ha ilyet vásárolnál, mindenképp nézesd át a futóművét hozzáértővel!
  • Kormánymű
    • Ebben az LS-ben a kormánymű hajlamos teljesen megadni magát 100.000 – 150.000 km környékén. Előfordul bölcsőtörés is. Azt tudni kell róla, hogy a kormányműve kétállású. Az egyik a normális haladó mód, mikor több (két és fél) forgásból áll a “kopptól koppig” tekerés, a rövidített mód pedig az álló, illetve nagyon lassan haladó, mikor közel negyed annyiból áll a “kopptól koppig”. Ez előnyös egy ekkora bódénál (5.03m az autó, a Long verzió pedig 5.18m).
      Hozzáértővel mindenképp átnézetni vásárlás előtt, mert ennek cseréje milliós tétel!
  • Mark Levinson erősítő
    • Az LS Lexusokban a HiFi kiérdemelten világhírű, minden tesztelő & tulajdonos szerint iszonyatosan szépen, és nagyot szól. Ennek is van sajnos árnyoldala, ami az erősítő elhelyezkedéséből adódik. Sajnos a sok hangszórós, erős mélynyomós rendszer erősítése nagy energiát igényel, amit egy zárt térben elhelyezett erősítő végez. Tönkremenetele legtöbbször a hangos, üvöltő zenéhez vezethető vissza, ami után elkezd halk lenni, recsegni, végül teljesen elnémulni. Cseréje milliós tétel (tényleg?! – Igen, milliós), viszont javítható, ami hazánkban elég macerás sajnos. Egyszerűen alig akad, vagy nincs hozzáértő szakember aki tudná javítani. Bevált szokás elpostázni Angliába, vagy az Egyesült Államokba a kiszerelt erősítőt javításra, és hosszú hetekkel később visszakapni postán.
  • Vezérlés
    • Ahogy a GS esetében is, az LS motorjai is Dual-VVTi szelepvezérléssel felszerelt láncos motorok. 10+ éves korban előfordul, hogy vezérlést kell cserélni VVT-i kerékkel együtt az autóban, ami milliós tétel (~1.5 millió). Ezt jelzi a hidegen csörrenő motorhang, ami lehet a lánc csörrenése, vagy a VVT-i keréké. A főoldalon megtalálható “A 2-3-4GR motorvezérlése” cikkben részletesen is kitérünk a Dual-VVTi motorok lelkére, ami igaz az LS-ben található vezérlésre is, hiszen ez is olyan vezérlésű, csak egy V8-as blokkra építve.
      • Fontos odafigyelni, hogy amennyiben vezérléscsere történik, ne csak a lánc és a feszítők legyenek kicserélve, hanem a VVTi kerekek is!