RX

RX400h

2005 – 2009

Magáról az autóról

  • Hűtésprobléma, ami hengerfejesedéshez vezet.
    • A hűtés a motortérben eléggé zsúfoltra sikerült, így akár egy nagyobb eltömődés esetén nem lesz elég a hűtés a motornak és “megfő”, megreped, valamint a hűtőkör repedése, folyása is oda fog vezetni. A vízhőfok jelzője ilyenkor nem releváns sajnos, legtöbbször nem jelzi előre ezt a nagy bajt.
    • Vásárlási tanácsadó ezügyben: nézd meg az olaj színét, szintjét. A színe azért fontos, mert a repedt, “főtt” motor olaja szinte már fekete vagy erősen sötétbarna. A víz szintjét nézni szinte felesleges, pár perces beindítás után össze-vissza fog állni a szintje, nem lesz releváns. Azt szerelővel kell megnézni, hogy a teljes hűtéskör milyen állapotban van.
  • Hátsó fékek “berohadása”
    • Rosszul hangzik, de alapvetően nem az. Ez azért van, mert a hátsó fékeket alig használja, így egyszerűen berohadnak a fékek és elkezd sípolni, vagy rosszabb esetben ráfekszik a tárcsára a betét és folyamatosan fékezi a hátsó tengelyt.
  • Ha tetőablakosat szeretnél…
    • … akkor mindenképp teszteld le, hogy szennyeződésmentes a vízelvezető alagút. 2-3 liter vizet önts rá a tetejére ahol a tetőablak van, és nézd a két első keréknél (mivel 2 vízelvezetője van), hogy lefolyik-e a víz zavartalanul a két első keréknél. A másik módszer, hogy nyitott ablaknál, óvatosan a szélébe önteni a vizet és megnézni, lefolyik-e rendesen. Ha nem jön, akkor az első futóműnél van egy kb. 2cm-es dugó, ha kihúzod akkor ömlik is kifele a víz.
  • Ha beázik az utastér szőnyege…
    • … akkor első körben érdemes megnézni a klíma párologtató tálcáját, utána a tetőablakot.
  • Hibrid akkumulátor
    • Terheletlen bevizsgáláskor csupán egy pillanatnyi mérési eredményt kapsz, ahol csak a nagyon haldokló cellákat lehet kimutatni, viszont megéri legalább ezért. De ez nem garancia arra, hogy a teljes akku pakk patika állapotban van. Terheléses mérésnek van csak értelme, mert ha valamelyik cella a végét járja, ott rögtön kiderül melyiket szükséges cserélni (általában meg is döglenek a terheléses mérésen, de hát pont ez a lényeg, hogy ott derüljön ki).
  • Rozsda
    • A hátsó kerékíveknél szokott elkezdeni rozsdásodni még akkor is, ha kívülről ez nem látszik. Ezt mindenképp érdemes leellenőrizni, és alváz- és üregvédelmet rakni rá.
  • Időszakos szervizek szigorú betartása! Sokan kihagyják, mert “ebben úgy sem kell cserélni”…
    • Váltóolajat cserélni kell benne, 90 ezer km-enként ez legyen meg.
    • Ugyan ez vonatkozik a fékfolyadékokra (legkésőbb 2 évente), gyertyákra (180 ezernél), vezérlésre (szíjas, 150 ezernél), hűtők + vízpumpa cseréje (sűrűbben ajánlott, mint az előírt 150 ezer)…
  • Visszahívásos invertercsere
    • Volt egy visszahívás a 2007 körül gyártott hibrid RX-ekre, ahol az invertert kellett cserélni. Ha ez megtörtént, annak nyoma van. Viszont a Toyota/Lexus nem “erősködött”, ha valaki figyelmen kívül hagyta és nem vitte be cserére.
  • Xenon fényszóró, trafó
    • Ha valamelyik oldali tompított elalszik, vagy csak időszakosan lekapcsol, akkor az égőcserén kívül benne van a pakliban a Xenon trafó cseréje.

RX450h

2009 – 2015

Magáról az autóról

  • Ami az RX400h-ra igaz, az erre az autóra is. Megbízható konstrukció, remek fogyasztás (erőhöz és mérethez viszonyítva!), alacsony fenntartási költségek a prémiumszegmensben. Az egyértelműség miatt kiemeljük itt is a legfontosabb műszaki dolgokat:
    • Nem eszi az olajat.
    • Nem eszi a hűtővizet sem.
    • A váltója (hajtóműve) nem megy tönkre.
    • Láncos, így a vezérlésre nincs csereperiódus kiírva, alapvetően nem is kell cserélni.
      • Felnyitott motorháztetőnél indítsd be az autót, és hallgasd meg ahogy beindul a motor. Ha az első 1-2 másodpercben fémes csörrenést hallasz, akkor hagyd ott az autót. Ez a vezérlés cseréjét jelzi előre, ami nem olcsó mulatság ebben az autóban (millió körüli összeg). Alapvetően nem jellemző rá, hogy cserélni kell, sőt nincs is előírva csereperiódus, viszont előző tulaj hozzáállásától függően (pl. hidegen rúgták neki, nem cseréltek időben olajat, rossz olaj került bele) simán belefuthatsz egy leharcolt motorú autóba.
  • Ha Luxury-t veszel, ami légrugós…
    • … akkor van egy rossz hírünk. A légrugó nem örök életű, sőt: sokkal hamarabb elromlik, mint egy spirálrugó. A cseréje eléggé húzós tétel, darabja 300 ezer környékén van, és még azt be kell szerelni.
  • A bőrülések felülete
    • A most már 10. évükbe lépő RX450h-k elég nagy része ráncos, szakadás közeli, eléggé lehangoló élményt nyújthat. Jó hír, hogy meg lehet őket menteni minőségi újrafestéssel, viszont utána figyelni kell a rendszeres bőrápolásra.

 

RX450h

2015 –