IS200
1999 – 2005
Magáról az autóról
- Kifejezett típus, konstrukciós hibája nincsen.
- Fogyasztás 9-12 liter körüli (országút, város) csodák nincsenek, közel 1500 kg az autó.
Jellemző hibák, tudnivalók
- A fékek úszónyerges kialakítása miatt a csúszkák szorulhatnak, ez fékezés során remegő kormánykerék formájában jelentkezik.
- Tisztításukkal, kenésükkel könnyen orvosolható a jelenség.
- Előfordul még beragadt fékmunkahenger is.
- Futómű terén az első-alsó talpas gömbfej szokott elfogyni, valamint az első-alsó támasztó lengőkar hátsó, nagy szilentje használódik el.
- Ennek cseréjekor figyelni kell annak beépìtési helyzetére.
- Ebben a korban már az első-felső lengőkar gömbfeje is cserés lehet.
- Az esetleges egyenetlen első gumi kopást az elállítódó futómű okozza.
- A hátsó futóműben az úgynevezett GL szemes szilent szokott elfáradni-ennek kicsit bizonytalan ívmeneti viselkedés a tünete, de felemelve a kereket megmozgatva is kiszűrhető.
- Cseréje munkaidő igényes feladat.
- A torsen rendszerű sperr/LSD meglétére a tűzfalon lévő tábla A02B illetve A03B jelzése utal. Ha A02A vagy A03A olvasható, akkor a diffi nyitott.
- A motor szinte elpusztíthatatlan…
- …szívó oldalon folyamatosan változó vezérlése és változtatható szívócső hossza van (4200-nál vált, ekkor egy kis ‘tolást’ kell érezni teligázas gyorsuláskor)
- Jellemzően ezek a problémák fordulnak elő a motorral kapcsolatban:
- P0420 hibakód: vagy lambda szonda, vagy a leömlőben lévő elő-katalizátorok elöregedése okozza. Gyújtótrafó hiba okozhat henger kimaradást, illetve a VVT-i szelep ragadhat be nem megfelelő karbantartás esetén (de ez elég ritka hiba)
- Az olajszintjelző lámpa produkálhat téves ‘alacsony szint’ riasztást (bőven megfelelő olajszint ellenére is)
- a szenzor cseréje nagyon drága, a megoldás pár deci utántöltése.
- Bár a típust csak benzines motorokkal forgalmazták, mégis van benne kettős tömegű lendkerék – amivel nem szokott baj lenni, eléggé tartós darab.
- A kuplung kinyomó villája nyöszöröghet, kenését a kuplung cseréjekor érdemes megejteni.
- A kuplung hidraulikus.
- A hajtáslánc tartós, se a difivel, se a kardánnal nem szokott gond lenni (hardy nincs)
- de szinte az összes példány váltója hangosabb az átlagnál, ez a típus egyik jellemzője.
- Ilyen idős korban már készülni lehet a hűtő cseréjére is.
- A karosszérián jellemző korroziós pontok:
- küszöbök végei-főleg a hátsók, sárvédőívek alja-teteje, de amúgy nem egy rozsdabogja a típus. Vásárláskor a csomagtér két oldalán lévő zsebeket érdemes ellenőrizni-beázás/vìzbejutás nyomait keresni. Ennek oka a lökhárìtò mögötti utastér-szellőző leffentyű megsérülése, hiánya.
- Az autò alja burkolt, több darabbòl állò burkolat védi az alját-érdemes megnézni, hogy mind megvan-e, és hogy milyen állapotban vannak.
- Tetőablakos modelleknél előfordulhat a lefolyò csatorna dugulása
- ez vizes szőnyeget ès allandò párásodást okoz.
- Beltér:
- a klímavezérlő szervómotorok szoktak rakoncátlanodni, ilyenkor kerregő hang jön anyós oldal felől-a szervómotorok szétszedése-kenése gyógyír lehet a problémára. Összességében a beltéri anyagok, kezelőszervek tartósak, kivéve a könnyen karcolódó műszerfalat. A bőrkárpit kitűnő minőségű, ha ki van repedezve, akkor az az ápolás hiánya miatt van.
- A gyári fejegységek CD váltò része az esetek túlnyomó többségében javíthatatlanul elromlik, cseréjük egyéni preferencia kérdése.
- Megoldás lehet egy Yatour virtuális CD tár beszerzése.
- Gyárilag három kulcs jár az autóhoz:
- kettő távirányítós, és egy szervizkulcs (szürke színű, ami nem nyitja a kesztyűtartót és a csomagteret.) A kulcsházak hajlamosak a repedésre/törésre, odafigyelve kell használni őket.
- Elő szokott fordulni, hogy fűtéskor csak az egyik oldal felől jön meleg levegő.
- Ezt az eltömődött fűtőradiátor okozza. Jò esetben ki lehet takarìtani, rosszabb esetben csere.
- A xenonos kivitelek automata fényszòrò magasságálìtòjánál előfordulhat beázás miatti (vagy a szenzor, vagy a motor adja be a kulcsot) hibalámpa a műszerfalon.
- Tempomat csak az automatához volt gyárilag.
- Ha egy kézi váltósban is van, akkor az utólagos.
Felszereltség, ráncfelvarrás nagy vonalakban:
- 2002-ig sport felszereltség:
- két színű műszerfal (ez tartósabb) két színű volán, szövet, vagy bőr-alcantara ülések, gyárilag sötétítés a ‘B’ oszloptól hátrafele, torsen sperr, alu küszöb és pedál borítások, 15mm-es ültetés a ‘sima’ verzióhoz képest (gátlók ugyanazok)
- egyéb felszereltség: szövet ülések kézi állítással, fűtött félbőr, vagy teljes bőr ülések elektromos állítással és ülésfűtéssel, navigáció (nincs hozzá hivatalos frissítés, de utánajárassal egy 2013-as frissìtés felhekkelhető!)
- A ráncfelvarrás változásai:
- megjelenik az függönylégzsák, a műszeregységben helyet cserél a pillanatnyi fogyasztásmérő a vìzhőfokkal, és előbbi skáláza a maximális 30l/100km-ről a barátságosabban kinéző 20l/100km-re csökken. Kapcsolható a tükör fűtés (addig állandóan megy), ez a fűtés vezérlés gombján is látszik: az ablak ikon szimbòlum mellett megjelenik a tüköré is. Az embléma külön van a hűtőmaszkon, fém gyűrű az ajtópanelon a hangszóró körül, eltűnik a kétszínű műszarfal, megjelenik az
opcionális ‘nagy’ könyöklő, megjelenik a függönylégzsák, és az ISOFIX rögzìtési pont a hátsò ülésen, ’04 és ’05-ös évjáratoktól fedeles tárolórekesz a műszerfal közepén, ezüst dekor a műszeregységen,az ablakemelő kapcsolòin és a klímavezérlő gombjain, navi képernyője 5″-ròl 7″-ra nő, sok küllős felni váltja az 5 küllőst. Létezik még az ablaktörlő lapátok alatti fűtòszálas szélvédő is. - Ritkább extra a fényre sötétedő tükrök, bőr ajtókárpit, prémium hangrendszer- kombikban kiegészítő mélynyomóval.
- megjelenik az függönylégzsák, a műszeregységben helyet cserél a pillanatnyi fogyasztásmérő a vìzhőfokkal, és előbbi skáláza a maximális 30l/100km-ről a barátságosabban kinéző 20l/100km-re csökken. Kapcsolható a tükör fűtés (addig állandóan megy), ez a fűtés vezérlés gombján is látszik: az ablak ikon szimbòlum mellett megjelenik a tüköré is. Az embléma külön van a hűtőmaszkon, fém gyűrű az ajtópanelon a hangszóró körül, eltűnik a kétszínű műszarfal, megjelenik az
- IS300-ban alapfelszereltség a torsen sperr, a xenon, fém küszöb és pedál borítás, könyöklő, fényre sötétedő tükrök, tempomat, kézzel is kapcsolható automata váltó, erősebb kanyarstabilizátorok, kipörgés gátló, és a kikapcsolhatatlan kitörés gátló/menetstabilizátor. Európában csak az 5 sebességes, automata váltóval forgalmazták.
Angol nyelvű szerelési útmutató elérhető itt.
IS220D
2005 – 2012
IS250
2005 – 2012