IS

A típushoz kapcsolódó cikkeink:

IS200

1999 – 2005

Magáról az autóról

  • Kifejezett típus, konstrukciós hibája nincsen.
  • Fogyasztás 9-12 liter körüli (országút, város) csodák nincsenek, közel 1500 kg az autó.

 

Jellemző hibák, tudnivalók

  • A fékek úszónyerges kialakítása miatt a csúszkák szorulhatnak, ez fékezés során remegő kormánykerék formájában jelentkezik.
    • Tisztításukkal, kenésükkel könnyen orvosolható a jelenség.
    • Előfordul még beragadt fékmunkahenger is.
  • Futómű terén az első-alsó talpas gömbfej szokott elfogyni, valamint az első-alsó támasztó lengőkar hátsó, nagy szilentje használódik el.
    • Ennek cseréjekor figyelni kell annak beépìtési helyzetére.
  • Ebben a korban már az első-felső lengőkar gömbfeje is cserés lehet.
  • Az esetleges egyenetlen első gumi kopást az elállítódó futómű okozza.
  • A hátsó futóműben az úgynevezett GL szemes szilent szokott elfáradni-ennek kicsit bizonytalan ívmeneti viselkedés a tünete, de felemelve a kereket megmozgatva is kiszűrhető.
    • Cseréje munkaidő igényes feladat.
  • A torsen rendszerű sperr/LSD meglétére a tűzfalon lévő tábla A02B illetve A03B jelzése utal. Ha A02A vagy A03A olvasható, akkor a diffi nyitott.
  • A motor szinte elpusztíthatatlan…
    • …szívó oldalon folyamatosan változó vezérlése és változtatható szívócső hossza van (4200-nál vált, ekkor egy kis ‘tolást’ kell érezni teligázas gyorsuláskor)
  • Jellemzően ezek a problémák fordulnak elő a motorral kapcsolatban:
    • P0420 hibakód: vagy lambda szonda, vagy a leömlőben lévő elő-katalizátorok elöregedése okozza. Gyújtótrafó hiba okozhat henger kimaradást, illetve a VVT-i szelep ragadhat be nem megfelelő karbantartás esetén (de ez elég ritka hiba)
  • Az olajszintjelző lámpa produkálhat téves ‘alacsony szint’ riasztást (bőven megfelelő olajszint ellenére is)
    • a szenzor cseréje nagyon drága, a megoldás pár deci utántöltése.
  • Bár a típust csak benzines motorokkal forgalmazták, mégis van benne kettős tömegű lendkerék – amivel nem szokott baj lenni, eléggé tartós darab.
  • A kuplung kinyomó villája nyöszöröghet, kenését a kuplung cseréjekor érdemes megejteni.
    • A kuplung hidraulikus.
  • A hajtáslánc tartós, se a difivel, se a kardánnal nem szokott gond lenni (hardy nincs)
    • de szinte az összes példány váltója hangosabb az átlagnál, ez a típus egyik jellemzője.
  • Ilyen idős korban már készülni lehet a hűtő cseréjére is.
  • A karosszérián jellemző korroziós pontok:
    • küszöbök végei-főleg a hátsók, sárvédőívek alja-teteje, de amúgy nem egy rozsdabogja a típus. Vásárláskor a csomagtér két oldalán lévő zsebeket érdemes ellenőrizni-beázás/vìzbejutás nyomait keresni. Ennek oka a lökhárìtò mögötti utastér-szellőző leffentyű megsérülése, hiánya.
  • Az autò alja burkolt, több darabbòl állò burkolat védi az alját-érdemes megnézni, hogy mind megvan-e, és hogy milyen állapotban vannak.
  • Tetőablakos modelleknél előfordulhat a lefolyò csatorna dugulása
    • ez vizes szőnyeget ès allandò párásodást okoz.
  • Beltér:
    • a klímavezérlő szervómotorok szoktak rakoncátlanodni, ilyenkor kerregő hang jön anyós oldal felől-a szervómotorok szétszedése-kenése gyógyír lehet a problémára. Összességében a beltéri anyagok, kezelőszervek tartósak, kivéve a könnyen karcolódó műszerfalat. A bőrkárpit kitűnő minőségű, ha ki van repedezve, akkor az az ápolás hiánya miatt van.
  • A gyári fejegységek CD váltò része az esetek túlnyomó többségében javíthatatlanul elromlik, cseréjük egyéni preferencia kérdése.
    • Megoldás lehet egy Yatour virtuális CD tár beszerzése.
  • Gyárilag három kulcs jár az autóhoz:
    • kettő távirányítós, és egy szervizkulcs (szürke színű, ami nem nyitja a kesztyűtartót és a csomagteret.) A kulcsházak hajlamosak a repedésre/törésre, odafigyelve kell használni őket.
  • Elő szokott fordulni, hogy fűtéskor csak az egyik oldal felől jön meleg levegő.
    • Ezt az eltömődött fűtőradiátor okozza. Jò esetben ki lehet takarìtani, rosszabb esetben csere.
  • A xenonos kivitelek automata fényszòrò magasságálìtòjánál előfordulhat beázás miatti (vagy a szenzor, vagy a motor adja be a kulcsot) hibalámpa a műszerfalon.
  • Tempomat csak az automatához volt gyárilag.
    • Ha egy kézi váltósban is van, akkor az utólagos.

 

Felszereltség, ráncfelvarrás nagy vonalakban:

  • 2002-ig sport felszereltség:
    • két színű műszerfal (ez tartósabb) két színű volán, szövet, vagy bőr-alcantara ülések, gyárilag sötétítés a ‘B’ oszloptól hátrafele, torsen sperr, alu küszöb és pedál borítások, 15mm-es ültetés a ‘sima’ verzióhoz képest (gátlók ugyanazok)
    • egyéb felszereltség: szövet ülések kézi állítással, fűtött félbőr, vagy teljes bőr ülések elektromos állítással és ülésfűtéssel, navigáció (nincs hozzá hivatalos frissítés, de utánajárassal egy 2013-as frissìtés felhekkelhető!)
  • A ráncfelvarrás változásai:
    • megjelenik az függönylégzsák, a műszeregységben helyet cserél a pillanatnyi fogyasztásmérő a vìzhőfokkal, és előbbi skáláza a maximális 30l/100km-ről a barátságosabban kinéző 20l/100km-re csökken. Kapcsolható a tükör fűtés (addig állandóan megy), ez a fűtés vezérlés gombján is látszik: az ablak ikon szimbòlum mellett megjelenik a tüköré is. Az embléma külön van a hűtőmaszkon, fém gyűrű az ajtópanelon a hangszóró körül, eltűnik a kétszínű műszarfal, megjelenik az
      opcionális ‘nagy’ könyöklő, megjelenik a függönylégzsák, és az ISOFIX rögzìtési pont a hátsò ülésen, ’04 és ’05-ös évjáratoktól fedeles tárolórekesz a műszerfal közepén, ezüst dekor a műszeregységen,az ablakemelő kapcsolòin és a klímavezérlő gombjain, navi képernyője 5″-ròl 7″-ra nő, sok küllős felni váltja az 5 küllőst. Létezik még az ablaktörlő lapátok alatti fűtòszálas szélvédő is.
    • Ritkább extra a fényre sötétedő tükrök, bőr ajtókárpit, prémium hangrendszer- kombikban kiegészítő mélynyomóval.
  • IS300-ban alapfelszereltség a torsen sperr, a xenon, fém küszöb és pedál borítás, könyöklő, fényre sötétedő tükrök, tempomat, kézzel is kapcsolható automata váltó, erősebb kanyarstabilizátorok, kipörgés gátló, és a kikapcsolhatatlan kitörés gátló/menetstabilizátor. Európában csak az 5 sebességes, automata váltóval forgalmazták.

Angol nyelvű szerelési útmutató elérhető itt.

 

IS220D

2005 – 2012

Sajnos nagyon rossz híre van ennek a típusnak, a benne lévő 2.2-es DCAT motor miatt. Kimondottan az európai piacra fejlesztette és gyártotta a Toyota ezt a típust, kicsit elterjedtebb is mint az IS250-es, viszont az árazását tekintetbe véve nem véletlen, hogy az IS250-ek akár másfél-kétszeres áron kaphatóak, és a 220d-ket nehéz eladni.

  • Motorproblémák
    • Nem fogunk belemenni mélyen abba, hogy pontosan mi a probléma, és hogyan javítható. Magas szinten annyi elmondható, hogy a motorkonstrukció nem felel meg annak a megbízhatósági elvárásnak, amiről a Toyotát ismerjük. Könnyen hengerfejesedik, eszi a vizet, olajat, füstöl, hatalmas fogyasztást produkálhat, a DPF gyorsan megtelik és horror áron lehet csak cserélni. A clublexus csapata és a márkatársak együttes véleménye alapján ezt a típust nem ajánljuk megvételre. Amennyiben mégis ilyen autót terveztek venni, a clublexus csapata nem vállalja az autó előzetes állapotfelmérését, és csak általános, kisszervizre (olajcsere, fékek cseréje stb…) tudjuk fogadni.

IS250

2005 – 2012

Talán a legmegbízhatóbb V6-os közepes méretű sedan az utakon ebből a korból. A motor bombabiztos, a váltóra sem jellemző, hogy megadja magát, az elektronikája sem szokott tönkremenni. Nagyon fontos az olajcsere-periódus betartása, melyre a mi ajánlásunk a 10 ezer km motorolaj esetén, váltóolaj esetén 60 ezer km. Ha megcsörren a VVT-i kerék hidegen indítva, nem kell pánikba esni, együtt lehet vele élni egy ideig. Ügyeljünk arra, hogy az autóba az E10-es üzemanyagot a gyártó nem ajánlja, maximum E5-ös tankolható bele.

  • Szívó oldali VVT-i kerék csörgése
    • A szívó oldali VVT-i kerék csörgése itt is előfordulhat. Ezt akkor halljuk, mikor hidegen indítjuk be az autót és az első 1 másodpercben egy csörgő hangot hallunk. Ha most halljuk először, nem kell pánikba esni, nem lesz belőle probléma ha nem azonnal cserélik ki, viszont sok éves távlatban érdemes kicserélni (akár a vezérléssel együtt).
    • A vezérlésére nincs előírva csere, alapvetően nem is kell cserélni, csak akkor ha lánc hangja van, vagy csörgő VVT-i kerék hangja. Ha a lánc megnyúlt és csere szükséges, arra hibakód van az autó rendszerében, így könnyen megkülönböztethető a VVT-i kerék féle csörgés, és a megnyúlt lánc csörgése.
  • Mark Levinson mélynyomó
    • A Mark Levinson hifivel szerelt autóknál előfordulhat, hogy a mélynyomó elkezd recsegni, vagy teljesen elhallgat. Ezt cserével lehet megoldani, az új ára elég borsos, bontottan viszont elérhető áron hozzá lehet jutni.
    • Alternatívaként másik gyártó mélynyomóját is be lehet építeni, ami hozza a Mark Levinson szintjét, vagy akár egy kicsit többet is ad. Erre otthon könnyen ki-be csavarozható leírás nincs, itt inkább az ár-érték függvényt érdemes tekintetbe venni, hogy vagy bontott mélynyomóval váltjuk fel a régit, vagy azonos méretben beépítettünk egy új prémium mélynyomót hasonló áron.