Kategóriák
Egyéb kategória

Kérdések és válaszok #2: GS (2005-2011)

Felszereltség, évjárat, akár műszaki, akár felhasználói gyakori kérdések. Folytassuk a GS-ekkel a sorozatot, pontosabban a 3. generációs GS-sel.

3. gen GS (2005-2011)

A 3. generációs GS négy hajtáslánccal elérhető, ezek a GS300, GS430, GS450h és a GS460. Legelterjedtebb egyértelműen a hibrid GS450h, utána a GS300, majd GS430, végül pedig a ritka GS460. A GS430 a facelift előtt volt elérhető, facelift után a GS460 váltotta.
Leginkább amit megemlíthetünk mint felszereltségbeli különbség, vagy más néven plusz extra, ami megkülönbözteti az “alaptól”, az a Mark Levinson hifi, a tetőablak, az ülésszellőztetés és az adaptív tempomat. A full extrás kivitelben ezek közül minden van, amiben bármelyik hiányzik az egész egyszerűen nem full extrás.

Az a tapasztalat, hogy sok GS300-asban nincs Mark Levinson hifi, vagy tetőablak. Ez egyszerűen a megrendelt állapotot tükrözik, valamiért ezekhez az autókhoz nem rendelték meg a további extrákat. A hibridek túlnyomó többsége Mark Levinson hifis, ülésszellőztetős. A tetőablak itt sem mindennapos, ahogyan az adaptív tempomat sem.
Az a 3. gen GS amelyik tartalmazza az adaptív tempomatot, az az ún. Pre-Crash (ütközésmegelőző) rendszert tartalmazza, ezt ki szokták írni a hirdetés címébe. Vessük össze két 3 gen. GS belterét:

Facelift előtti, Mark Levinson hifis, pre-crash rendszeres:

  • Zöld: A Mark Levinson hifi logója. Ha ez hiányzik, akkor nem prémium hifis.
    • Ez egy extra, facelift után is ott van.
  • Kék: A váltógomb alja nem teljesen krómozott.
    • Facelift előtt így nézett ki.
  • Lila: Az adaptív tempomat állítója.
    • Ez is egy extra, facelift után ugyanott van és úgy is néz ki.
  • Piros: a csomagtérajtó-nyitó és a tanksapka nyitója még el van rejtve a lenyíló gombokhoz.
    • Ez a facelift előtti állapotot tükrözi.

Facelift utáni, nem Mark Levinson hifis, nem pre-crash rendszeres:

  • ZöldHiányzik a Mark Levinson logo, tehát ez nem prémium hifis.
    • Tehát ez az extra hiányzik belőle.
  • Kék: A váltógomb alatt krómozott a keret.
    • Ez már a faceliftes állapot.
  • Piros: Már kikerült a csomagtérajtó-nyitó és a tanksapkanyitó gombja.
    • Ez is a faceliftes állapotot jelzi.
  • Valamint a kormány kicsit megváltozott.
    • Ez is faceliftes állapot.

A facelift során kívülről néhány kisebb változás is történt, mint például:

  • a külső visszapillantón megjelent az indexlámpa:

  • az első hűtőrács vastagabb krómkeretet kapott:

  • a hátsó embléma hibrid esetén teli hátteres:

Gyakran Ismételt Kérdések

  • Hogyan tudom kikapcsolni a menetstabilizátort teljesen?
    • Nincs lehetőséged felhasználó szinten (gomb, vagy menüpont a beállításokban) a teljes kikapcsolásra. Vannak más módok a teljes kiiktatásra, de azok már az illegális átalakítás kategóriába ütköznek, tehát ha balesetet szenvedsz és kiderül, hogy ki volt iktatva olyan módon, amit a gyártó nem kínál (tehát nincs gomb rá, vagy menüpont ahol kikapcsolhatod), akkor az Btk-ba ütközik és erre is kenhetik a baleset kiváltó okát. Emellett nagyon veszélyes lesz úgy az autó működése, amit sokan úgy értelmeznek, hogy “játékossá válik”.
  • A GS-ek azért elég erősek és hátul hajtanak. Van kimondottan ajánlott nyárigumi, ami jól megfogja?
    • Ha szeretnéd kihasználni a GS adta lehetőségeket, akkor ajánlott azokat a gumiabroncsokat használni, amik kimondottan jó, vagy példás értékeket kaptak a teszteken.
      A tesztekben bízz, ne a gyártó hírnevében.
  • Műszakilag van különbség a facelift és a nem facelift között? Megbízhatóbb az egyik?
    • Semmi érdemi változás nincs műszakilag.
  • Tényleg olyan kicsi a csomagtere?
    • A hibridnek igen, a többinek egész nagy, elér a hátsó ülésig.
  • 3gen GS-ben lehet gyárilag zenét hallgatni bluetoothon?
    • Nem, zenét hallgatni nem lehet bluetoothon, csak telefonálni, ahogyan az RX400h-ban. A zenehallgatáshoz egy bluetooth-képes eszközt kell beépíteni Toyota 6+6 tűs elosztóval a középkonzol mögé. Mi a Bluemusic-ot ajánljuk.
  • Nagyon zörög a beltér, lehet ezen javítani?
    • Horror áron biztosan, viszont pénztárcabarát módon kb 80%-ot lehet halkítani a legtöbb zörgő hangon. Ez 1-2 órás munkát jelent.
  • Kell benne váltó (hajtómű) olajat cserélni?
    • Igen, 90 ezrenként ajánlott cserélni.
  • Prémium benzint kell beletölteni?
    • A GS300-ba és a GS460-ba igen, a többibe nem szükséges.
  • Bonyolult kicserélni a xenon égőket?
    • Nem, vannak róla videók a youtubeon is.
  • Hogyan tudom óvni a hibridakkumulátort, hogy tovább bírja? Vezessek máshogy?
    • Nem kell máshogy vezetni, viszont ajánlott a hátsó üléseknél lévő légbeeresztő rácsokat tisztítani évente 1-2 alkalommal, valamint ügyeljünk arra, hogy ne legyenek letakarva.
  • Gyakran szakadnak szét az ülések? Hogy óvhatom meg őket?
    • Az a tapasztalat, hogy a világos színű ülések hamarabb szakadnak, mint a feketék. A szakadástól úgy tudjuk megóvni a bőrt, ha rendszeresen lekezeljük kimondottan bőrülésekre való termékekkel, amikkel nem engedjük, hogy kiszáradjanak teljesen és elveszítsék a minimális rugalmasságukat. A bőr azért szakad, mert merevvé és szárazzá válik, amiktől repedések keletkeznek, és ezek szakadnak el idővel.
  • A hibrid GS tud átlagban 10 liter alatt fogyasztani?
    • Tud.
  • Mit tudok tenni, ha repedezett a műszerfalam?
    • Semmit, javítani nem lehet, csak letakarni, vagy az egészet cserélni. Ha még nem repedezett, akkor erősen ajánljuk a rendszeres kezelését, hogy ne is kezdjen el repedezni.
  • Vontathatok-e az GS hibridekkel? És a nem hibridekkel?
    • Igen, bármelyikkel.
  • Vontatható-e az GS hibrid? És a nem hibrid GS?
    • Nem, egyik Lexus hibridet sem ajánljuk, hogy vontassák, inkább trélerezzétek őket, és ez igaz a nem hibridekre is.